Sukces Sztuki 2017

Ico

23 marca 2017 r.
Klub Bankowca w Warszawie

SUKCES SZTUKI to odpowiedź na zmiany, jakie zachodzą na rynku sztuki w ciągu ostatnich lat. Będzie ona służyć budowaniu i rozwijaniu w Polsce profesjonalnego artystycznego kunsztu.

Ostatnie lata to czas dużych zmian na rynku, który z roku na rok rośnie w siłę. Dowodem na to są badania przeprowadzone przez KPMG w 2016 roku, wynika z nich, że wśród osób o wyższych dochodach (ponad 20 tys. zł brutto) 18% inwestuje w dzieła sztuki, 36 % planuje taką inwestycję w najbliższej przyszłości. Rynek dzieł sztuki w Polsce prezentuje się zatem wyjątkowo obiecująco, sukces sztuki stał się faktem.

Konferencja była przestrzenią dla sukcesu kapitału artystycznego talentu i inwestycji finansowej, miejscem synergii sztuki i pieniądza, która wzmacnia siłę obecności kultury, a jednocześnie buduje pozycję i prestiż inwestorów. Miejscem spotkań twórców sztuki i ich odbiorców, czyli artystów, marszandów, kolekcjonerów, krytyków sztuki, inwestorów, przedstawicieli świata finansów i bankowości. Obszarem do polemiki środowiska rożnych uczestników rynku sztuki o tym, jak prawdziwa sztuka prowadzi do sukcesu, a także o tym, że wiele sukcesów może prowadzić do prawdziwej sztuki.

Organizatorem konferencji było Centrum Prawa Bankowego i Informacji w porozumieniu ze Związkiem Banków Polskich.

Konferencja SUKCES SZTUKI zainicjowana została przez środowisko artystyczne – którego reprezentantem jest działający w Polsce Józef Krzysztof Oraczewski.

„Projekt skierowany na wyzwolenie energii płynącej z profesjonalnego połączenia twórczości artystycznej z biznesową. Sztuka nie jest rozrzutnym zbytkiem, może jak najbardziej pełnić rolę dobrej inwestycji prowadzącej do wielkiego i przeliczalnego sukcesu” – wypowiedź Józefa Krzysztofa Oraczewskiego.

Prelegenci

W trakcie Konferencji skupiliśmy się m.in. na następujących zagadnieniach:

  1. Inwestor na polskim rynku sztuki – nowy paradygmat?
  2. Zachodzące zmiany oraz nowe formy uczestnictwa w rynku sztuki.
  3. „Złoty kompas”, czyli gdzie szukać wiarygodnych informacji?
  4. Jak nakarmić duszę?” – Debata z udziałem ekspertów. Rola sektora bankowego i inwestycyjnego w rozwoju polskiego rynku sztuki.

Podczas konferencji poprowadzone zostały również warsztaty specjalistyczne 

 PROGRAM WARSZTATÓW

Warsztat A1

Ocena wartości artystycznej i autentyczności dzieła sztuki.

Prowadząca: dr Monika Bryl

Warsztat B1

Obecność w mediach Artysty, Kolekcjonera oraz Galerii. Strategia i taktyka działania. Dostępne narzędzia.

Prowadząca: Aleksandra Dejnarowicz

Warsztat A2

Wycena dzieł sztuki, czyli:

  • Jak rozpoznać obiekt o wartości rynkowej?
  • Jak przejść od wartości artystycznej dzieła do wartości rynkowej?
  • Jak wykorzystywać okazje rynkowe, nie wpadając jednocześnie w pułapki marketingowych sztuczek?

Prowadząca: dr Monika Bryl

Warsztat B2

Zarządzanie wizerunkiem Artysty, Kolekcjonera oraz Galerii. Czyli:

  • Jak nie pogubić się w gąszczu połączeń?
  • Cyfrowy dialog z fizycznym odbiorcą sztuki.

Prowadząca: Aleksandra Dejnarowicz

Warsztat C3

Autorski warsztat pt.: Grafika w zbiorach kolekcjonerskich, czyli nie kupujcie „kota w worku”.

  • Abecadło kolekcjonera graficznych reprodukcji: nakłady, podpisy, rodzaje stosowanego papieru oraz inne tajemnice warsztatu graficznych reprodukcji
  • Zajęcia będą ilustrowane przykładami prac najlepszych współczesnych grafików.

Prowadzący: Prof. zw. Zbigniew Gorlak, Magdalena Cybulska oraz Agata Budny Ciszewska

Warsztat D3

Autorski warsztat pt.: Jak zrobić w „trąbę” artystę, czyli co i jak kupować w pracowni.

  • Rynek sztuki oczami artysty:Rola galerii zmienia się. Zmianie uległy także sposoby komunikacji pomiędzy artystą i jego odbiorcami. Internet, nowe media (np.: Facebook) wraz ze swoją spontanicznością i bezpośredniością sprawiły, że wielu artystów prowadzi w oparciu o swoje pracownie swoiste Domy Kultury. Artysta pokaże na swoim własnym przykładzie w jaki sposób budować i utrzymywać relacje z odbiorcą i kolekcjonerem.
  • Zajęcia będą ilustrowane przykładami kampanii promocyjnych, katalogów i filmów towarzyszących zrealizowanym przez artystę przedsięwzięciom artystycznym.

Prowadzący: Józef Krzysztof Oraczewski

Organizatorzy

Patroni Honorowi

Partnerzy strategiczni

Partnerzy generalni

Partnerzy

Główni patroni medialni

Kontakt

Kontakt dla sponsorów oraz dla uczestników z firm:

Paweł Wyżkiewicz
p.wyzkiewicz@wydawnictwocpb.pl
tel. 692 388 492

Karol Mazan
k.mazan@wydawnictwocpb.pl
tel. 512 151 989

Olga Kripiec
olga.kripiec@cpb.pl
tel. 723 723 756

Rejestracja i sprawy organizacyjne:

Olga Kripiec
olga.kripiec@cpb.pl
tel. 723 723 756

Kontakt dla Mediów:

Emilia Ożarowska
emilia.ozarowska@cpb.pl
tel. 22 48 68 428, tel. kom. 723 723 769

 

Centrum Prawa Bankowego i Informacji
Centrum Edukacyjno-Marketingowe
ul. Solec 101/5
00-382 Warszawa

 

Miejsce

Rada programowa

Galeria zdjęć

Bieżące konferencje

Zakończone konferencje